سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منهول ها در چه محل هایی معمولا نصب می شوند؟

الف) منهول ها در مکان هایی که یک انشعاب لوله کاروگیتبه لوله زهکشی اصلی سیستم متصل می شود

ب) جایی که لوله مستقیم به طول بیش از 22 متر وجود دارد.

ج) هنگامی که جهت افقی یکلوله پلی اتیلن تخلیه بیش از 30 درجه بچرخد، نیاز به منهول پلی اتیلن است.

منهول فاضلابی چیست؟

منهول که به عنوان آدم‌رو فاضلابی نیز شناخته می شود (محفظه دسترسی، گودال دسترسی، اتاق بازرسی یا اتاق ذخیره)، گودال یا تونلی است که برای دسترسی به شبکه ای از تجهیزات زیرزمینی مانند سیستم زهکشی استفاده می شود. منهول ها معمولاً از پلی اتیلن، فایبرگلاس (کامپوزیت)، بتن و آجر و سنگ ساخته می شوند. منهول ها در شبکه های حمل و نقل فاضلاب شهری و مسکونی و همچنین ... برای اتصال بسیاری از خطوط فاضلاب و ایجاد دسترسی ساده به ورودی ها و خروجی های زیرسطحی و همچنین کابل کشی و لوله کشی برای برق، گاز، فیبر نوری و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد پوشش منهول لوله شاپ


دریچه منهولهم برای ایمنی و هم برای دور نگه داشتن افراد ناخواسته استفاده می شود. منهول‌های بازرسی قبلاً شامل پله‌هایی برای دسترسی آسان به داخل می‌شدند، اما با گذشت زمان کوچک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند، تا جایی که هیچ ورودی فیزیکی لازم نیست.

استانداردهایی که مرتبط هستند. اما مواد پلیمری به ویژه پلی اتیلن بیشترین پیشرفت را در ساخت منهول ها به ویژه منهول فاضلاب داشته است که به دلیل آب بندی کامل شبکه و عدم نفوذ فاضلاب و آب های زیرزمینی و بالعکس در پروژه های مختلف فاضلاب با اطمینان می توان از آنها استفاده کرد.


زهکشی در تصفیه فاضلاب توسط مخزن سپتیک تانک پلی اتیلنی

ناخالصی های موجود در خاک پس از زهکشی باقی می مانند و در نهایت از بین می روند. آب اضافی نیز به داخل نفوذ می کند. تبخیر، جذب توسط ریشه گیاه و ورود به آب های زیرزمینی یا سطحی همگی در عمق خاک انجام می شود. شبکه لوله کشی توزیع مایع در یک کانال سنگی قرار می گیرد و هنگامی که فاضلاب وارد میدان نشتی می شود، از طریق سوراخ های مختلف در لوله ها تخلیه می شود.

مساحت میدان زهکشی با حجم فاضلاب متناسب و با میزان تخلخل خاک نسبت معکوس دارد. مورد توجه قرار گیرد. سیستم سپتیک تانک می تواند به تنهایی بر روی گرانش کار کند، اما در مناطقی که ملاحظات توپوگرافی وجود دارد، می توان یک پمپ آسانسور به سیستم اضافه کرد.