سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

سیستمی که از فناوری اسمز معکوس (آب شیرین کن) برای بهبود کیفیت آب در حجم بیش از 2.5 متر مکعب در روز استفاده می کند تا برای کاربر نهایی بیشتر قابل قبول باشد ، به عنوان آب شیرین کن صنعتی یا دستگاه تصفیه آب صنعتی شناخته می شود.

یک آب شیرین کن نیمه صنعتی آب تصفیه شده در مقادیر مختلف از 500 لیتر تا 2.5 متر مکعب در روز تولید می کند. آب آشامیدنی ، تامین آب صنعتی ، آبیاری درختان و محصولات زراعی ، کنترل آلودگی رودخانه ها ، تامین آب برای تفریح و استخرهای آب و موارد دیگر ، مانند بازگشت ایمن آب تصفیه شده به محیط ، همه نمونه هایی از مصارف نهایی هستند. 

تصفیه آب  در صنعت کشاورزی

سیستم های نمک زدایی برای کشاورزی حساسیت کمتری نسبت به آب شیرین کن برای آب آشامیدنی دارند. زیرا مقداری آب تصفیه نشده می تواند بدون ایجاد مشکل با آب تصفیه شده مخلوط شود. آب مصرفی خام ، آب چاه یا آب دریا معمولاً از جمله مواد جامد محلول در آب هستند که در سیستم های تصفیه آب کشاورزی بیش از 5000 میلی گرم در لیتر است. در نتیجه این آب باید تمیز و شیرین شود تا شوری و تلخی آن از بین برود.

آب شیرین کن های کشاورزی، مانند دستگاه های تصفیه آب آشامیدنی، دارای یک واحد پیش تصفیه شامل فیلتر شنی برای حذف نمک، فیلتر کربن برای حذف بو ، فیلتر  و ازن ژنراتور و تزریق ضد جرم گیری است.

تولید ازن توسط روش تخلیه الکتریکی توسط دستگاه ازن ساز اوژن

 

تجهیزات مورد استفاده در دستگاه اسمز معکوس RO

فشارسنج ها: از این دستگاه ها برای پیگیری فشار در خط لوله آب استفاده می شود. می توان آن را به هر لوله آب یا کنترل پنل سیستم RO تجاری متصل کرد.

جریان سنج (جریان سنج): دستگاهی است که میزان جریان یا میزان گاز یا سیال لوله را اندازه گیری می کند.

متر کل جامدات محلول (TSS) میزان شفافیت آب را تعیین می کند.

هنگامی که سطح آب انتقال داده شده توسط لوله پلی اتیلن در مخزن به سطح زیر می رسد، به سیستم فرمان داده می شود که توسط کلید فشار کم روشن شود.

هنگامی که آب مخزن grp پر می شود، دستگاه توسط یک کلید فشار قوی خاموش می شود.

تقویت کننده پمپ: یک پمپ تقویت کننده اسمز معکوس برای افزایش فشار آب وارد شده به واحد RO استفاده می شود.