سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سپتیک تانک چیست؟ انواع سپتیک تانک چیست؟

به عبارت ساده ، سپتیک تانک وسیله ای است که فاضلاب خروجی از واحدهای مسکونی را تصفیه می کند تا هنگام ورود به فاضلاب سوراخ های چاه را کور نکند.

استفاده از سپتیک تانک

در حال حاضر ، به دلیل جایگزینی فرهنگ خانه در سراسر جهان ، پساب مجتمع های مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی و غیره به حدی زیاد شده است که جذب خوب و باکتری های بی هوازی داخل آن زمان کافی برای انجام واکنشهای شیمیایی در فاضلاب جامد و تبدیل آن به فاضلاب مایع ندارید. بنابراین ، با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان و محیط بانان ، دستگاهی به نام سپتیک تانک اختراع و به انسان معرفی شد. طراحی اصلی یک سپتیک تانک این است که همه مواد جامد فاضلاب را به داخل سپتیک تانک برده و مایع کدر و بدبو را تحویل دهد.

وظیفه سپتیک تانک و محاسبه ظریفیت مخزن سپتیک

آنچه سپتیک تانک انجام می دهد جمع آوری فاضلاب جامد از ساختمانها و مجتمع های مسکونی و همچنین ساختمانهای اداری ، اردوگاه‌های کار و هر منبعی است که فاضلاب با BOD5 زیر 250 تولید می کند و با فراهم آوردن فضا و شرایط برای واکنشهای شیمیایی که انجام می شود. این ساختار فاضلاب را حل کرده و باعث جذب آن توسط فاضلاب به چاه جذبی می شود که دارای قدرت جذب خاصی است.

محاسبه ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلنی

در واقع ، سپتیک تانک ها مانند سپتیک تانک بتنی ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، سپتیک تانک فایبرگلاس و حتی سپتیک تانک های سنگی از کور شدن چاله های جذب جلوگیری کرده و از پخش فاضلاب میکروبی بدون واکنش باکتری های بی هوازی بر روی مولکول های آب زیرزمینی آن جلوگیری می کند. او انجام می دهد

سپتیک تانک به بهترین نحو می تواند بار آلودگی را تا 60 درصد کاهش دهد ، اما نکته مهم در سپتیک تانک این است که بار آلودگی میکروبی از یک سو و بوی تعفن ناشی از فعالیت باکتری های بی هوازی و واکنش های شیمیایی که تولید می کند. گاز متان و دی اکسید گوگرد از سوی دیگر ، پس از استفاده از سپتیک تانک ، فاضلاب از بین نمی رود.