سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله بتنی و کاربرد آن در صنایع گوناگون

لوله های بتنی با قطر 50 تا 200 میلی متر برای جمع آوری آب ، فاضلاب و بارندگی مفید است. لوله های بتنی به دلیل دوام و استفاده ، سابقه طولانی و شهرت بالایی دارند. هنگامی که مردم از ضرورت نظافت برای محدود کردن شیوع بیماری در اواسط قرن نوزدهم آگاه شدند، سیستم های فاضلاب بتنی مدرن بوجود آمد. اولین لوله بتنی در ایالات متحده در سیستم فاضلاب در نیویورک در سال 1842 مورد استفاده قرار گرفت. در قسمت دوم قرن نوزدهم ، شهرهای دیگر نیز از این روش پیروی کردند و لوله های بتنی ساختند. بسیاری از این عبارات امروزه نیز استفاده می شود. 

اندازه و قطر می‌تواند از چهار اینچ تا هفده فوت متغیر باشد. اگرچه لوله‌ پلی اتیلن فاضلابی ممکن است در اشکال مختلف تولید شوند. اما متداول‌ترین آن‌ها بیضی گرد، افقی، بیضی عمودی، قوسی و مستطیلی است. فرم لوله انتخاب شده برای یک پروژه با توپوگرافی محل، ارتباط کارایی هیدرولیکی و ساختاری، فرسایش و رسوب در کانال مسیر و هزینه تعیین می‌شود. در بیشتر مواقع، شکل بهینه لوله‌ای است که جریان زهکشی طبیعی را به حداقل برساند.

کاربرد لوله های بتنی در صنایع تصفیه آب و فاضلاب

لوله بتنی فاضلاب در اندازه‌های مختلف برای جمع‌آوری خطوط، حمل آب و فاضلاب و حتی پمپاژ فاضلاب استفاده می شود. برای جمع آوری فاضلاب از لوله بتنی با قطر تا 200 میلی متر استفاده می‌شود. این لوله‌ها ممکن است فاضلاب و بارندگی را جمع آوری کنند.

قیمت لوله بتنی - کاربرد لوله های بتنی - انواع لوله بتنی

در طول طوفان ، یک لوله تخلیه بتنی آب اضافی طوفان را از محلی به مکان دیگر به واسطه منهول و دریچه منهول منتقل می کند و از تجمع آب یا سیل جلوگیری می کند. آب در طوفان های شدید ممکن است با سرعت فوق العاده ای از طریق آن عبور کند ، بنابراین باید آنقدر قوی باشد که در برابر این قدرت عظیم مقاومت کند.

فاضلاب: لوله بتنی در برابر شرایط خارجی کاملاً مقاوم است و دچار خوردگی، خم شدن و سوختگی نمی‌شود. در نتیجه، سال‌هاست که از این لوله و لوله کاروگیت در سیستم‌های فاضلاب استفاده می‌شود. آبشارها در مکان‌هایی یافت می‌شوند که آب باید در زیر ساختمان‌های ساخته‌شده مانند بزرگراه‌ها جریان یابد.

مواد افزودنی مورد استفاده در خطوط لوله بتنی

بتن، آب، سنگدانه ها، سیمان هیدرولیک و تقویت الیاف نمونه‌هایی از افزودنی‌ها برای استفاده در لوله‌های بتنی هستند. آن‌ها به عنوان اجزای یک مخلوط سیمان برای اصلاح وضعیت جدید مخلوط استفاده می شوند. برخی از مواد دارای ویژگی های سخت شدن هستند که قبل یا در حین اختلاط معرفی می شوند. به خاطر داشته باشید که هیچ ترکیبی ، چه بزرگ و چه کوچک ، نمی تواند جایگزین عملکرد بتن برتر شود. افزودنی های کاهنده آب (نرم کننده ها) انواع افزودنی های شیمیایی وجود دارد که می توانند ویژگی های شیمیایی و فیزیکی بتن را به طرق مختلف تغییر دهند.