سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چربی گیر چیست؟

جدا کننده های روغن و آب یا همان دستگاه چربی گیر، قطعه ای از تجهیزات هستند که برای جداسازی مخلوط روغن و آب استفاده می شود. انواع مختلفی از جداکننده روغن و آب وجود دارد. هر کدام از چربی گیرها، برای جداسازی انواع مختلفی از چربی استفاده می شوند. از چربی گیرها می توان برای جدا کردن آلاینده های موجود در آب و فرآبند تصفیه فاضلاب بهداشتی از جمله روغن های شناور آزاد، روغن امولسیون، روغن حل شده و مواد جامد معلق استفاده کرد.

جدا کننده های روغن و آب یا همان چربی گیر ها، ارائه شده توسط گروه اوژن اطلس

چربی گیرها، قادر به حذف و جداسازی انواع چربی ها نیستند و برای هر نوع از چربی ها، چربی گیر متفاوتی استفاده می شود. چربی ها بر اساس قطر ذرات، تراکم روغن، ویسکوزیته روغن، غلظت روغن و کیفیت مورد نظر از پساب پس از چربی گیری، انتخاب می شوند. اولین بار چربی گیر ها برای جدا سازی نفت نشت شده از نفت کش ها، استفاده شدند.

نشت روغن از ماشین آلات در حال کار مانند ازن ژنراتور دیزل، کمپرسور هوا و موتور های دستگاه ها از عوامل ورود روغن به پساب ها هستند. دستگاه های چربی گیر و سپتیک تانک‌ها، دارای سنسور هستند و زمانی که غلظت روغن و چربی به میزان خاصی برسد، دستگاه جداساز روشن می شود تا چربی را از آب جدا کند.